Siirry sisältöön

Näin remonttifirma voi antaa itsestään luotettavan kuvan asiakkaalle

Kaikkihan sen tietävät että timpurit, laattamiehet ja maalarit ovat maailman epäluotettvinta ammattikuntaa. Miten sitten esimerkiksi maalausfirma voi antaa itsestään asiakkaalle hyvän kuvan, koska jokaisen ennakkoluulona tietenkin pyörii vain rahojen vieminen ilman vastinetta.

Maalari maalaa

Siisti ulkomuoto

Olkoon kyseessä sitten itse firman omistaja tai työntekijät, niin siistillä ulkomuodolla luodaan hyvä vaikutus asiakkaaseen kuin asiakkaaseen. Vaikka asiakkaalla olisikin jo valmiiksi ennakkoluulo siitä, että rahat lähtee ja luu jää käteen, niin siistillä olemuksella saa ennakkoluulon äkkiäkin muuttumaan.

Laadukkaat materiaalit

Laadukasta jälkeä tekevä firma on tottakai paljon parempi vaihtoehto kuluttajalle kuin halpoja vehkeitä käyttävä. Ja yleensä kuluttaja kertoo kyllä eteenpäin kokemuksistaan, oli sitten kyseessä positiivinen tai negatiivinen sellainen. Varsinkin näkyville tulevissa asioissa, kuten pihojen liuskekivissä, kannattaa remontoijan olla erityistarkkana!

Mikä luo siistin ulkomuodon työntekijöille?

Ehjät työvaatteet, ammattilaiden työvälineet, työntekijän henkilökortti sekä firman logo työvaatteissa. Ehjät ja siistit työvaatteet toki saattavat tuottaa remppafirmassa vaikuksia, koska työntekijät joutuvat paljon tekemään suunia erilaisissa olosuhteissa eikä uusia vaatteita voi joka aamu vetää päälleen. On kuitenkin hyvä pukeutua edes jollain tasolla ehjiin vaatteisiin, eikä niin että takapuolen kohdilla on pakaran mentävä aukko. Firman logo kertoo aina luotettavuudesta ja remppapojat osataankin yhdistää oikeaan firmaan. Samoin henkilökortti tuo turvallisuuden tunnetta ja luotettavuutta, kun jokaisella jampalla on oikeasti olemassa nimi ja titteli kyseisessä remppafirmassa.

Logo näkyviin

Firman logolla ja nimellä on todellakin vaikutusta. Jampat kun ajelevat firman autolla pitkin kyliä, se tuo asiakkaille näkyvyyttä. Samoin remppakohteeseen kannattaa tavalla tai toisella pyrkiä laittamaan pieni mainos firmasta. Tuo yllättävääkin luotettavuuden tunnetta, kun firman logo on selkeästi näkyvissä ja sitä todella tahdotaan kohteisssa tuoda esille.
Remppamiehet työkalut

Mainonta

Remppafirman mainonnalla on myös merkitystä. Mainostaako paikallislehden ”myydään”-palstalla omaa yritystään vai onko todellakin valmis laittamaan ihan oikean mainoksen lehteen. Ja nimenomaan tällä ihan oikealla mainonnalla luodaan asiakkaisiin luotettavuutta. ”Myydään”-palstan jampat voivatkin sitten miettiä, miksi juuri remppajampat tuntuvat olevan maailman epäluotettavinta kansaa..

Ihminen ihmiselle

Oli kysessä sitten itse kohteen omistaja tai samassa pihapiirissä pyörivä mummo, niin aina on hyvä tervehtiä. Etenkin mummoja on hyvä tervehtiä, koska heillä on aikaa närkästyä pienestäkin aisiasta. Nuoret miehet kun pilke silmäkulmassa sanovat huomenet mummolle, niin koko taloyhtiö suorastaan hymyilee.
Itse asiakkaan tervehtiminen taitaa olla sanomattakin ihan itsestäänselvyys. Asiakkaita kohdellaan kunnioittavasti vaikka kyseessä olisi hankalakin asiakas. Asiakkaan mielipiteitä myös kuunnellaan ja osataan ammattitaitoisesti antaa myös omia ehdtuksia asiakkaalle, jos asiakkaan ehdotukset tuntuvat hieman hulluilta. Ollaan siis ihmisiä toisillemme.

Hyvä työ, parempi mieli

Parhaitenhan firma luotettavuutensa ansaitsee, kun työn jälki on hyvää ja hinta pysyy sovitussa. Firma ansaitsee asiakkaiden luottamuksen siis parhaiten teoilla. Eik kannata unohtaa, että hyvästä työstä nautitaan pitkään ja kerrotaan myös ystäville. Huonosta työstä taas muistetaan valittaa pitkään ja kertoa myös ystävien ystäville. Hyvällä työllä siis pääsee todella pitkälle ja saa ansaittua asiakkiden todellisen luottamuksen.

Kunnnon remonttimies

Hyödyllistä tietoa mikäli suunnittelet remonttia:
http://www.laki24.fi/aihe/60175/